Badania kliniczne kosmetyków i dermokosmetyków

Z możliwości przeprowadzenia badań klinicznych coraz częściej korzystają firmy kosmetyczne chcące sprawdzić, czy dane preparaty rzeczywiście działają i gwarantują deklarowane efekty. Jeśli badania potwierdzą ich skuteczność, wówczas przedsiębiorstwa mogą liczyć na sukces finansowy oraz wzrost zaufania wśród konsumentów. Jaką jeszcze rolę odgrywają badania kliniczne kosmetyków oraz dermokosmetyków?

 

Trudna branża kosmetyczna

 

Tylko na polskim rynku jest około 400 firm produkujących oraz sprzedających kosmetyki. Tort do podziału ma wartość ponad 16 mld złotych, jednak sukces jest okupiony walką i coraz to nowymi sposobami na zdobycie zaufania klientów. W związku z tak dużą konkurencją długofalowy skutek to wypadkowa przygotowywania coraz lepszych produktów, których używanie rzeczywiście przynosi efekty. Jak to jednak sprawdzić?

 

Badania kliniczne w branży kosmetycznej

 

Choć nie ma wymogu przeprowadzania badań klinicznych w przypadku kosmetyków, to coraz więcej firm decyduje się na ich wykonanie. Dotyczy to zwłaszcza profesjonalnych linii produkowanych w celu likwidowania określonych problemów skórnych, np. zmarszczek. Przetestowanie ich na grupie badawczej pozwala sprawdzić ich skuteczność i jeśli rzeczywiście zostanie ona potwierdzona, stanowi to potężne narzędzie w rękach zespołów marketingowych i sprzedażowych.

 

Wiarygodność kluczem do sukcesu

 

Pomyślny wynik badań klinicznych to dla firm z branży kosmetycznej klucz do wzrostu zaufania wśród klientów oraz budowania jeszcze lepszych przekazów marketingowych. Jeśli skuteczność kosmetyku zostanie wykazana np. na tle kuracji medycznych, wówczas to znakomity sposób na duży wzrost sprzedaży oraz budowanie długofalowej pozycji marki eksperta na rynku. Firma staje się dzięki temu bardziej wiarygodna na tle konkurentów.

 

Oczywiście badania kliniczne muszą być przeprowadzone zgodnie z metodologią i zaprojektowane w sposób skrupulatny, by nie można było podważyć ich wiarygodności. Taką możliwość daje system eCRF.bizTM  zaprojektowany przez Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®, które pomaga na etapie projektowania komercyjnych oraz niekomercyjnych badań klinicznych, w tym również tych dla firm branży kosmetycznej.

 

Badania kliniczne dla faz I-IV

 

Badania kliniczne przeprowadzane są w czterech fazach, przy czym każda z nich musi zakończyć się wynikiem pozytywnym, by możliwe było przejście do kolejnej. W przypadku testowania kosmetyków i dermokosmetyków wygląda to podobnie jak przy lekach, dlatego badana jest nie tylko skuteczność, ale również bezpieczeństwo tego typu preparatów.

 

W przypadku branży kosmetycznej decyzja o przeprowadzeniu badań klinicznych to jak widać możliwość zyskania miana wiarygodnej marki, która zanim stworzy komunikat marketingowy chce upewnić się, że dany produkt działa zgodnie z założeniami. Takie badania kliniczne można przeprowadzić przy użyciu cyfrowego narzędzia eCRF.bizTM , które umożliwia szybkie i bezpieczne przetwarzanie danych, ich natychmiastową analizę oraz kontrolę poprawności dzięki współpracy z ekspertami.

badania kliniczneorganizacja badań klinicznychniekomercyjne badania kliniczne