Dlaczego właściciele firm powinni przeprowadzać ankiety online?

Warto zastanowić się nad korzyściami z ankietowania klientów, gdyż jest ich wiele. Jeśli nigdy wcześniej nie przeprowadzałeś ankiet online, teraz jest idealny czas, aby zacząć. Marki z roku na rok stają się coraz bardziej konkurencyjne, walcząc o lojalność i utrzymanie klientów.

Odkryj źródło pozyskiwania klientów

Aby poprawić jakość swojej kampanii marketingowej, powinieneś najpierw uświadomić sobie skąd pochodzą Twoi klienci. Przeprowadzając ankiety online wśród swoich odbiorców, możesz odkryć istotne informacje, które pomogą Ci zrozumieć, co musisz zrobić, aby zoptymalizować najlepsze źródła pozyskiwania klientów. Stwórz ankietę internetową, aby znaleźć najbardziej kanały dystrybucji i będziesz w stanie dotrzeć do tak wielu docelowych klientów ilu się da. Pozwoli Ci to poszerzyć zasięgi, które wpłyną na ilość osób korzystając z Twoich produktów oraz z usług.

Pomiar lojalności klientów

Różnica między najlepszymi markami, a tymi przeciętnymi polega na różnym stopniu lojalności klientów. Niektóre marki posiadają naprawdę lojalnych klientów, gdyż ich odbiorcy stale kupują produkty wyprodukowane przez tą samą firmę. To jest to, do czego Ty również powinieneś dążyć, jeśli chcesz doświadczyć długotrwałego sukcesu w biznesie.

Identyfikacja nawykowych zachowań kupujących

Zachowania kupujących to kolejny element, który powinieneś rozważyć z dużą uwagą, ponieważ nawyki zakupowe Twoich klientów dostarczą Ci bezcennych informacji zwrotnych, które możesz wykorzystać na wiele sposobów. Przeprowadź wśród swoich klientów ankietę  online na temat tego, gdzie lubią robić zakupy i wymień wszystkich konkurentów. Pozwól im wybrać i zobacz, którzy konkurenci stoją na drodze Twojego klienta. Co więcej, możesz zapytać swoich odbiorców, w jaki sposób kupili Twoje produkty, czy też usługi. Sprawdź, co jest dla nich najwygodniejszą opcją skorzystania z twoich usług, dając im do wyboru takie opcje jak:

  • sklep;
  • strona internetowa;
  • strona mobilna;
  • social media;
  • inne.

Zrozum, jak Twoja grupa docelowa woli kupować i skup się na poprawie ich doświadczenia zgodnie z ich odpowiedziami.

Ustal, dlaczego Twoi potencjalni klienci nie dokonali zakupu

Przeprowadzanie ankiety online może pomóc w ukierunkowaniu potencjalnych klientów, którzy opuścili proces sprzedaży przed zakupem produktów. Mogli pobrać kilka e-booków, regularnie sprawdzać Twoje e-maile, ale w końcu utknęli w koszyku. Możesz dowiedzieć się, co sprawiło, że odmówili, zadając im odpowiednie pytania. Postaraj się zadawać pytania, których odpowiedzi doprowadzą Cię do głównej przyczyny ich odejścia. Ponadto, dzięki tym ankietom, możesz zapytać swoich potencjalnych klientów, co sprawi, że wrócą i kupią.

Zrozumienie, co się liczy najbardziej

Ankiety online są  kluczowe. Olbrzymie firmy wydają duże kwoty na badania, które zagłębiają się w rynek nabywców, dlaczego to robią? Aby dać swoim klientom to, czego naprawdę chcą, musisz wiedzieć, widzieć, słyszeć, rozumieć, czuć i myśleć to, co oni myślą. Musisz znać ich tak, jak znasz siebie. Poprzez kreatywne, pomysłowe i unikalne ankiety marketingowe, możesz uzyskać wiele odpowiedzi, które odpowiedzą na pytanie czego najbardziej chcą Twoi klienci. Aby stworzyć ankietę internetową warto skorzystać z takich narzędzi, jak SurvGo™, aby zaoszczędzić czas i skorzystać z dostępnych szablonów badań.